آموزش علم دینی یا آموزش دینی علم: ازآرمان تا تناقض نمایی

سید هدایت سجادی

دوره 12، شماره 1 ، مرداد 1400، ، صفحه 187-213

https://doi.org/10.30465/srs.2021.36587.1864

چکیده
  عمده نظریه‌های علم دینی در ایران نه تنها در تلاش برای تحقق عملی سازگاری علم و دین، بلکه فراتر از آن در پی بکارگیری آموزه‌های دینی در علم و آموزش علوم(طبیعی و انسانی) و برقراری نسبتی میان آنها هستند. هدف از این مقاله تحلیلی بر مساله کاربست علم دینی در آموزش علوم(طبیعی) است که در ذیل مسئله گسترده‌تر "تحقق‌پذیری علم دینی" قرار دارد و در ...  بیشتر